Pojke eller flicka?

Tankarna snurrar varje dag, blir det en liten pojke eller blir det en flicka.. Jag är så nyfiken! Om jag  fått bestämma så hade vi vetat nu men min kära man ville inte! Jag som har gjort så många ultraljud och kunnat få reda på det, men jag hade ju inte kunnat hålla det hemligt :)
Vi blir ju såklart glada vem det än blir som tittar ut ♥ Vi längtar så mycket efter dig skrutt!

Jag är nästan övertygad om att det är en liten pojke därinne, men baby säger att det är en flicka.. 50/50..
Jag hittade ett "test" på familjeliv´s hemsida, Pojke eller flicka; Det som är markerat med fet stil stämmer på mig..

1. Titta ner
Enklaste sättet är att bara ta en titt söderöver: Är magen låg väntar du en pojke, är magen hög blir det en tjej.

2. Räkna hjärtslag
Nästa gång barnmorskan lyssnar på din bebis hjärtslag så lyssna lite extra nog på vad hon säger. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.

3. Godisgris?
Har du fått ett omättligt sug efter surt och salt? Då väntar du en pojke. Om du istället bara måste ha glass var och varannan dag så blir det en flicka.

4. Fet och finnig
Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med finnar och fet hud? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten så stjäl bebisflickan sin mammas skönhet?

5. Bosatt över toastolen?
Led du av illamående hela första trimestern - eller kanske fortfarande? Då tyder det på att en liten tjej kommer att titta ut. Slapp du morgonillamående lär det bli en kille.

6. Det hänger på benen
Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.

7. Kolla sängläget
Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.

Jag fick 5 på flicka och 2 på pojke.. hmm.. nu tror ju inte jag på sånt här men det är ett underhållande sätt att fördriva tiden fram tills skrutten tittar ut  ♥

Nu ska jag försöka kolla klart på fotbollen innan jag somnar..

Puss!




Kommentarer
Postat av: jannika

kan säga at det inte stämmer alls!!de där testerna!!har ju både pojke o en flicka!!:)men jag tror att ni väntar en flicka:)kram jannika

2010-09-07 @ 21:08:28
Postat av: Johanna

Jag tror verkligen inte heller på sånt här men det är lite kul att gissa =) Då är det du och M som tror på flicka.. ALLA andra säger att dom tror på en pojke! Längtar så till december då skrutten tittar ut! Kram!

2010-09-07 @ 21:31:36
URL: http://mydaymyworldmylife.blogg.se/
Postat av: Moa

Ja sådana där test är roliga, men jag tror inte heller de stämmer, själv pendlar jag, ena dagen tror ja att den bor en tös i min mage och nästa dag en pojke... 2,5 vecka kvar nu till BF, så max lite mer än 1 månad så får vi svar på vad som döljer sig hos oss. Ja tror ni får en kille =)

Såg att du hämtat ut en babybox, vi men, men det var inte riktigt samma saker i såg ja. Er verkade bättre. Kanon bra med blöjhinken, det var den ja var ute efter, hade tänkt att köpa en sådan. Ha det bäst / Moa

2010-09-07 @ 22:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0