Gårdagens besök på förlossningen

Jag var sååå trött när vi kom hem igår att jag deckade i soffan..

Vi gick först in i ett undersökningsrum och hon förklarade vad som händer där när man kommer in, vad dom gör för undersökningar och vilka redskap som används. Sen gick vi vidare in till ett förslossningsrum.. kändes lite konstigt att vara där inne..vetskapen om att nästa gång är det för att Pyret vill ut.. svårt att förklara..
Här gick hon igenom olika hjälpmedel man kan använda sig utav, det fanns en heldel olika "redskap" tex sackosäck,  gummiboll osv så att man iaf kan hitta något som passar en. Det fanns även badkar & dusch om man vill det.
Sen gick hon igenom smärtlindring och visade hur dom olika ser ut.. Jag kan säga att ingen kommer i närheten av mig med den bedövningssprutan man kan få invändigt! ALDRIG! Jag tänker försöka klara mig med lustgas & ryggmärgsbedövningen.. 
Baby provade lustgasen :) Dock så vågade inte jag..

Besöket var guld värt, för nu har man lite "Kött på benen" och man vet lite av vad som kommer att hända..

Kommentarer
Postat av: jannika

men lilla hjärtat ,titta då inte på ryggbedövningssprutan om du e rädd!!!!!!!!!!:)för den e inte liten!!kram jannika

2010-11-02 @ 20:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0