Fotboll & barnvakt!

Lördagen började med fotboll..igen, börjar bli någon form av vana.. Tur att det var ett fantastiskt fint väder och Mati och hans lag vann matchen! Jag fick agera fotograf under matchen, haha jag knäppte kanske 150 bilder eller nått..tränaen tittade på mig när jag sa det =) Jag tog bara min uppgift på fullt allvar, och vet ni hur svårt det är att knäppa kort på människor som springer, vänder tvärt?!? Jag vill bara skrika PAUSE! Fast det går ju inte..

På vägen hem hämtade vi upp Elias! Gullungen själv skulle sova hemma hos oss då bror min & frugan skulle gå på bio! Vi spelade fotboll i vardagsrummet och lekte tagare i lägenheten fram tills han skulle sova.. dessvärre sova han inge bra, så fort han gnydde, vände på sig tom pratade i sömnen satt jag givakt i sängen..så varken han eller jag sov bra.. och han vaknade runt kvart i sju.. då myste vi i soffan och tittade på barnprogram.. vi gick även på en promenad och lekte i trädgården..







När dom kom och hämtade honom hade Mati´s föräldrar och hans bror med fru & barn kommit, vi skulle bjuda dom på lunch =) Och det blev Mati´s mammas favorit Tacos!

Jag somnade halv åtta i soffan i söndags, vaknade till vid tio sen gick jag till sängen och sov tills väckarklockan ringde och det var dags för jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0