EUROVISION SONG CONTEST 2009!

Tack! Dom hade bytt programledarna!! För dom andra var ju hemska, kunde ju inte prata engelska, och deras skämt var ju bara skämt..skumma! Men nu hade dom två andra, kunde bättre engelska och pratade inte om onödiga saker,
iallafall inte lika mycket!!

Det fanns ingen som jag verkligen inte tyckte om, visst det fanns ju många som jag inte skulle välja att lyssna på..men inga som är riktigt hemska, dom åkte ut i del finalerna =)
Sen har jag ju mina favoriter Sverige, island, malta, azerbaijan, danmark, turkiet, norge & israels "fredslåt"
Det har nog aldrig varit så här många bra låtar som i år! Det kommer bli så spännade och se vilka som hamnar i topp 5 & självklart vem som vinner, dessutom med det här nya röstsystemet!! Eftersom det är grannröstning på hög nivå är det bara 50 % av rösterna från länderna & 50 % från ländernas jurygrupper! För Hoppningsvis blir det inte
lika mycket grannröstning!

Mellan showen var ju helt fantastisk igen! Det märks att Ryssland har lagt ner tid & pengar på ESC!

Finalen är nu avklarad!

NORGE är vinnare av Eurovision song contest 2009!!
Han var favorit tippad från första början och höll ända fram & vann helt överlägset! Han fick poäng från samtilga länder (föutom från sig själva då eftersom man inte får rösta på sig själva!!!! Det har aldrig hänt förut! Dessutom har någon aldrig fått så här höga poäng som han fått!
Norge var så övertygade att dom skulle vinna att dom redan bokat olympiaden i olso det datumet då ESC hålls nästa år innan finalen! Och det visade sig inte vara så tokigt!

Island kom 2:a

Marlena gjorde ett fantastiskt framträdande, tyvärr så räckte inte det!

**Nu ska jag njuta av vinnarlåten och mysa med min älskling!**








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0