R.I.P Michael Jackson

The King of Pop är död. Han dog igår vid 22.00 tiden (svensktid) av ett hjärtstillestånd, läkarna kämpade i över en timme men det var förgäves. Han blev bara 50 år gammal. Han har varit sjuk en längre tid men det här förväntade sig nog ingen!

Frank DiLeo, Jacksons manager och vän i över 30 år, fanns med Jackson på sjukhuset. Enligt vissa uppgifter var han även hemma hos honom när han kollapsade.

- Jag fick kyssa honom och säga adjö. Jag förlorade en väldigt kär vän. Någon som jag beundrade, någon som var den största talangen som jag någonsin har stött på eller jobbat med, säger DiLeo till Los Angeles Times.

Popstjärnan lämnar tre barn efter sig. Han har sonen Prince Michael, 12, och dottern Paris Katherine, 11, tillsammans med sjuksköterskan Deborah "Debbie" Rowe. Jackson har även ytterligare en son, Prince Michael II, som kallas för "Blanket", född 2002. Vem som är modern till honom är okänt.

- Jag är så ledsen för hans barns skull som jag vet var allting för honom och för hans familj, säger Michael Jacksons ex-fru Lisa Marie Presley, enligt AP.
Han fördes iväg med helikopter då det hade samlats folk utanför!

Hela världen gråter idag!




Människorna samlades utanför sjukhuset


Fansen sa adjö på Hollywood walk of fame stjärnan


Kommentarer
Postat av: jannika

ja säga vad man vill om Michael Jackson o hans underliga beteende etc men en jävel var han på att göra musik!!!!!ska nog ta fram hans musik som jag har på kasett band,det du(gamla tider då det inte fanns cd) o lyssna lite o njuta o minnas!!!kram jannika

2009-06-26 @ 12:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0