Vart ska jag börja..

Det har hänt så mycket (både negativt och positivt) att jag vet inte vart jag ska börja..

Jag börjar med lillan ♥ Melli har nu fyllt hela 6 månader! Det är helt otroligt, vart tog tiden vägen?
Hon har vuxit så mycket, både vad gäller vågen & längden men också i utvecklingen. När vi var på BVC sist vägde hon 8200 kg och var 68,5 cm lång. Vår lilla guldklimp ♥
Numera vänder hon sig både från rygg till mage och från mage till rygg. Tur att det inte gick allt för lång tid innan hon lärde sig mage till rygg för innan fick jag springa fram å tillbaka hela dagar! Hon hatade nämligen att ligga på mage men ändå skulle hon vända sig.. haha!
Nu är det full fart här hemma, hon ålar sig fram och ska smaka på allt! Hon har tagit några steg när man håller i hennes händer och vi övar på att sitta själv.



Vad gäller maten.. vår lilla dam har varit så bestämd! Hon har inte ätit något annat än på mig! Hon tar inte flaska (prövat med både ersättning och min mjölk).. Hon har ratat allt vad heter majspuré, potatis, mortötter..jag har provat varenda en. Gröt fungerar ibland och då äter hon kanske 3-4 skedar. Så ni kan ju tänka er hur låst jag har varit.. Jag har varit ifrån henne 6 gånger och då handlar det om en timme max.
Men nånting hände natten till hennes 6 månaders dag, hon åt inte på natten (däremot ett x antal nappinstoppningar, vilket det är varje natt!!) och till lunch tänkte jag försöka ge henne köttfärssås & spagetti.. och hon åt & hon gapade efter mera! Snacka om lycka! Hon tycker också om kalops. Så nu hoppas jag att vi kan fortsätta så här och att jag kan dra ner på ammningen.


När vi försökte med katrinplommonpuré..det var ingen hit!


Oj vad långt det blev! Jag får nog fortsätta nästa gång så ni inte storknar :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0