Förlossningsberättelse del 1

För att verkligen börja från början så startade allt på måndagen den 6 december, jag var då 40+2 och hade barnmorskekontroll. Hon undersökte mig och jag var då öppen 3 cm! Gissa om jag blev glad! Jag hade nästan gått igenom latensfasen utan att jag "märkt" det! Så jag gjorde väl vad vilken tjej som helst skulle göra.. gick, gick och återigen gick.. men inget hände.. det blev tisdag och jag hade lite starkare värkar så M stannade hemma med mig dock avtog det senare på kvällen.
Onsdag morgon kom och jag hade värkar! M stannade självklart hemma, men självklart så avtog dom igen! Så vi åkte runt och handlade klart julklapparna osv.

Vid 20.30 kom värkarna tillbaka, då kom dom var 10:e minut. Dom blev starkare och kom tätare så jag sa åt M att försöka sova så han skulle orka stötta mig!
När klockan blev 04.00 ringde jag förlossningen då värkarna kom var 5:e minut. Hon tyckte att vi skulle komma in för en undersökning. En halvtimme senare var vi där och jag blev undersökt och var öppen 4 cm så vi fick stanna kvar!

Nu vaknar mitt hjärta <3 så jag får fortsätta sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0