Vårat Bröllop i ord & bilder

Fredagen den 10 juli bestod av stress..allt skulle fixas & bli klart, lokalen med alla dess saker (musikanläggning, bord skulle upp & dukas elegant, förbereda buffébordet, baren & köket får inte glömmas), maten skulle hämtas och köras till lokalen..Tack och lov hade vi många vänner som hjälpte till! Sen packades jag och alla mina saker in i bilen då jag skulle sova hemma hos Elin natten innan the big day! Vi hade så mysigt & klockan blev några timmar för mycket!
Klockan ringde med tuppen, fy så trött jag var! Tur att en dusch piggar upp som den gör! Vi åt frukost i lugn och ro innan allt skulle börjas fixas! Jennie (min sminkös & hår fixare) & stora syster Erica ( en av mina tärnor) kom runt 8. Då mina vänner var det bara att börja..håret skulle lockas och sättas upp, jag skulle sminkas & bli vacker..försöka få i oss lunch & desutom skulle jag kläs på också! Mati kom hem till Elin runt 12 då vi skulle fotograferas på hennes bakgård. Undertiden fixade mina tärnor iordning sig, för halv 2 skulle dom & Mati´s bestmans fotas både med oss och utan!

Sen var det dags att bege sig till kyrkan! Och jag kan säga att då var jag nervös!! Det bara vände sig i magen och jag mådde så illa! Väl inne i kyrkan, väntan tills klockan skulle bli 3 var olidlig! Jag ville bara gå ner och säga JA för att kunna gå ut och slappna av! Men nej nej..när klockan blev 14.55 gick vi ner och mötte upp Pappa, stackarn han var så nervös att han skakade! Musiken började, Mati väntade framme vi altaret..jag ville bara springa fram! Men pappa & jag gick så lungt..och vägen fram var så lång (bokstavligt talat, högaltaret i domkyrkan man behöver gå ca 100 meter) Och dum som jag är, tittar jag på mamma som stor grinar, då kom mina första tårar..Mati kom fram och mötte mig och pappa som lämnade över mig! När vi skulle säga våra löften till varandra kom tårarna igen! Jag kände bara Jag älskar dig så!! Vi fick även solosång av Paulina, *du sjöng som en ängel! Tack!* Cermonin tog ca 45 min och äntligen fick vi gå ut som man & hustru! Vi välkomnades med en massa ris och glada skratt, kramarna tog aldrig slut! Tänk att vi hade ca 130 gäster och alla ville kramas! Mamma fick självklart den första kramen! Efter alla kramar och när alla hade tagit sina bilder åkte vi iväg med en mini cooper limo, vi åkte runt lite på stan..sen stannade han vid en kiosk där vi köpte läsk =) haha! Jag behövde verkligen den sockerkicken! En av våra toastmasters ringde och sa att vi kunde komma nu, så vi åkte dit och välkomnades med en stor skål av alla gäster! Sen var det dags för middag, och jag vill bara säga TACK till mina underbara svärföräldrar som lagade all mat! Det blev verkligen en succé bland alla gäster! Och under maten hölls en del tal, bland annat min underbara pappa, min lillebror, Mati´s storebror & hans fru, och en massa vänner & släkt! Tack för alla dom fina orden! Även jag hade en överraskning till Mati hihi! Jag höll också ett tal till honom & jag avslutade med en låt vars text beskriver exakt hur jag känner för honom!
http://www.youtube.com/watch?v=M6IGN7GYpRA
Sen var det dags för tårta & därefter dansade mina svärföräldrar Tango för oss! Efter det var det vår tur att ta en sväng om på dansgolvet, och det blev självklart till våran låt, Because i love you med Stevie B
Sen drog den oförglömliga festen igång, skorna åkte av och vi dansade till morgonkvisten!

Vi vill Tacka alla som gjorde våran dag den bästa vi vårat liv!
Här kommer även bilder!




























Mina underbara tärnor!








Hela gänget!












Mamma & Pappa!


Våran bil




The cake! *Mums*



''








Här slutade våran underbara dag!

Det blev ett antal hundra bilder från dagen, och jag har lagt upp väldigt många såg jag..hoppas ni orkade se alla!





Kommentarer
Postat av: tina (bälinge)

grattis johanna!! så himla fint alltihopa :-)

2009-07-28 @ 14:19:09
URL: http://tinaholmberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej tjejen! Vilka underbara och fina bilder, och jag ääääälskar Sonjas och shirleys låt, en av mina favoriter också!!

Kraaaam!

2009-08-04 @ 22:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0