Första delfinalen i Eurovision song contest!

Ikväll är den första delfinalen och Marlena har startnummer 5 av 18. Även island & finland tävlar ikväll! Även om jag inte är så förtjust i La Voix så hoppas jag att vi går vidare till finalen på lördag! Jag har alltid älskat melodifestivalen och ESC men dom senaste åren har jag tagit lite avstånd..tycker det blir bara sämre & sämre..alla dessa deltävlingar! Som om man inte har annat för sig! Det var mycket bättre förr..en svensk final & sen eurovision song contest! Sen det här med röstningarna, man röstar på sina grannländer vare sig låten är bra eller inte, bara för att inte svika sina grannar! Vi röstar också på våra grannar så vi är inte bättre själva, men när det är såhär så kommer vi aldrig mer att vinna, troligtivis inte ens om ABBA skulle uppträda för Sverige! Och det är tråkigt för vi har haft många bra låtar dom senaste åren, tex Hero med Charlotte Perelli! Men men ingen verkar vilja bryta mönster..så grannrösterna kommer att fortsätta..
Men jag kommer att titta ikväll och självklart hejja på Sverige!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0